Avvänjning

Jag har inte köpt cigaretter på ungefär en vecka. Man skulle kunna tro och hoppas på att jag inte hade rökt under denna tid. Så är inte fallet. Jag har rökt på min kompis i helgen.

Man skulle även kunna tro att jag har valt att sluta röka på grund av alla läskiga varningar på paketen som skriker ut att man kan bli infertil och steril av tobak. Som om jag bryr mig, jag vill ju inte ha fler barn. Nej, anledningen är att jag helt enkelt inte har råd att köpa cigaretter. Kan inte motivera inköp av gift när jag köper mjölken med kreditkortet. (Det var en kostsam sommar i år.) Visst har tanken slagit mig att man kanske ska ta tillfället i akt och sluta nu när man ändå ofrivilligt kommer att bli avgiftad. Men jag är inte så sugen, jag tycker ju om att röka.

Jag har slutat röka förut och inte haft några problem med det. Om jag bara bestämmer mig för något så går jag den vägen. Men nu har jag inte tagit beslutet själv. När man tänker logiskt på det och spaltar upp för och emot så vinner ju emot-sidan med hästlängder. Att lukta illa och dessutom betala en förmögenhet för det är inte så vansinnigt lockande, men jag kan verkligen inte hitta motivationen för att fimpa. Nu har jag visserligen börjat träna igen och då brukar det bli mindre intressant med cigaretter så jag får hoppas att det blir likadant den här gången.

För visst vill jag egentligen vara en rökfri rökare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0